مرداد.16

باتری لیتیومی موتورسیکلت

باتری لیتیومی موتورسیکلت کالا 100 شیراز

باتری لیتیومی موتور سیکلت و یا (Lithium Battery For Motorcycle) به نوع جدید تری از باتری های مورد استفاده برای وسایل نقلیه از جمله موتور سیکلت گفته می شود که دارای ابعاد کوچکتر با راندمان و ظرفیت بالاتری نسبت به باطری های لید اسید (باتری سربی اسیدی) می باشند.

درباره باتری لیتیومی موتورسیکلت

باتری های Lithium  نسبت به سایر موارد رایج دارای برتری هایی می باشند که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

درباره باتری لیتیومی موتورسیکلت

ابعاد کوچکتر و راندمان بالاتر. با توجه به ساختار باتری های Lead Acid و یا ژله ای که دارای وزن زیاد همچنین وجود سرب و اسید در بخش داخلی پوسته خود می باشند در باتری های لیتیوم یون موتور سیکلت امکان قرار گیری باتری در محفظه ویژه خود در Motorcycle به شکل های مختلف وجود داشته و با توجه به نرخ تخلیه بسیار بالا می توان از آمپر های پایین برای عمل استارت زدن در موتور سیکلت و ختی خودرو نیز استفاده نمود. موارد لیتیومی دارای میانگین ابعاد و وزن کوچکتر و بسیار سبک تر می باشند.

طول عمر باتری لیتیومی موتورسیکلت. از نکات مهم در خصوص فراگیر شدن باتری های لیتیومی در خودرو و موتورسیکلت راندمان و طول عمر بالا تر آن ها نسبت به نمونه های لید اسید می باشد به این ترتیب که باتری های لید اسید در بهترین حالت و مدل های با کیفیت نهایتا دارای طول عمر 500 الی 1000 بار شارژ و تخلیه می باشند ولی در باتری های لیتیومی تا 2000 بار سیکل شارژ و دشارژ در صورت نگهداری صحیح تضمین شده است.

عدم وجود نشت اسید. نظر به طراحی و ساختار داخلی Lithium Batteries در شرایط استفاده معمول و حتی دمای بالا نشتی اسید و یا بخار اسید وجود نداشته و امکان استفاده در محیط های حساس نیز وجود دارد.

استفاده از تمام ظرفیت. در لید اسید با 70% کاهش ولتاژ تقربا باتری تخلیه و امکان استفاده وجود نداشته در صورتی که در لیتیوم باتری ها تا کاهش شدید ولتاژ همچنان امکان استفاده از ظرفیت داخلی آن وجود دارد.

نقاط ضعف باتری لیتیومی برای موتور سیکلت:

  1. قیمت بالاتر نسبت به نمونه های معمول لید اسید و ژله ای (AGM Battery)
  2. محدودیت استفاده در دمای بالا. با توجه به ساختار این نوع باتری در صورت نیاز به استفاده در مناطق و مسیر های بسیار گرم به مدت طولانی توصیه می شود از باتری ژله ای استفاده شود.

 

نویسنده مطلب / مشاهده اطلاعات بیشتر: Arash_Karma

 

 

شما هم ممکن است بپسندید