خرداد.28

پاور بانک شیائومی | جدید ترین Xiaomi Power Banks – مشخصات فنی

مشخصات فنی و اطلاعات کلی پاور بانک شیائومی Mi Power Bank

Xiaomi Power Bank  که شارژر سیار شیائومی و یا پاور بانک نیز نامیده می شود در بخش وسایل جانبی تلفن همراه و گوشی های موبایل و در محصولات شیائومی دسته بندی می گردد که البته در حوزه گجت های الکترونیکی نیز بسیار کاربرد دارد. برند Xiaomi مربوط به کشور چین و دفتر اصلی آن در شهر پکن ولی بخش تولید شارژر های سیار Mi Power Banks  در کشور هند و استان Uttar Pradesh شهر Noida  قرار دارد.

کیفیت عالی، طراحی زیبا، مقاومت در شرایط سخت، ایمنی بالا، و طول عمر زیاد باتری داخلی در کنار قیمت خوب و اقتصادی از ویژگی های پاور بانک شیائومی است که باعث محبوبیت فراوان در بازار گجت و لوازمم جانبی موبایل شده است.

Xiaomi Power Bank شارژر سیار
Xiaomi Power Bank شارژر سیار

 

ماهیت اصلی پاور بانک به تامین انرژی الکتریکی بر می گردد البته از نوع قابل حمل!!، لذا شارژ سیار گوشی موبایل از نام های مرتبط و صحیح برای این وسیله می باشد.

 

انواع پاور بانک شیائومی

پاور بانک های کمپانی Xiaomi دارای تنوع زیاد با مشخصات متفاوتی می باشند که ویژگی کیفیت در تمام مدل های اصلی تحت برند شیائومی و نام Mi Power Banks حفظ شده است و مشتری می تواند با خیال آسوده اقدام به تهیه مدل دلحواه خود نماید.

از لحاظ حجم منبع انرژی الکتریکی (Lithium Battery) می توان پاور بانک های شیائومی را به 3 دسته زیر تقسیم نمود:

  • پاور بانک ظرفیت کم (کوچک / جیبی) مناسب برای استفاده های روزمره و استفاده برای تلفن های موبایل و نگهداری در جیب و یا کیف مانند Xiaomi 5000mAh Power Bank همچنین شارژ نهایتا دو مرتبه یک تلفن همراه معمولی. لازم به ذکر است نظر به ایجاد حرارت و احتمال اشتعال باتری داخلی حمل شارژر سیار موبایل در جیب پیشنهاد نمی گردد.
  • پاور بانک ظرفیت متوسط همچون Mi Power Bank 10000mAh و ظرفیت های نزدیک به ده هزار که از سایز معمول با وزن متوسط و قابلیت حمل آسان برخوردار می باشند
  • ظرفیت بالا (بزرگ) دارای منبع انرژی الکتریکی و باتری داخلی بزرگ  مانند پاور بانک  20000mAh و یا بیشتر مناسب برای تبلت و تلفن همراه جهت شارژ مکرر در طول روز و یا استفاده در مسافرت بدون دسترسی به منبع انرژی الکتریکی ثابت تا چند روز با قابلیت شارژ بیش از 4 مرتبه یک گوشی موبایل با باتری متوسط حدود 3500 الی 4500 میلی آمپر.
انواع پاور بانک شیائومی
انواع پاور بانک شیائومی

 

ساختار کلی پاور بانک

هر پاور بانک دارای چند بخش داخلی و غیر قابل مشاهده  شامل: باتری و مدار الکترونیکی و بخش های بیرونی مانند: پوسته، پورت های ورودی / خروجی، دکمه خاموش / روشن و در صورت وجود سایر آپشن ها مواردی همچون چراغ ال ای دی یا موارد دیگر می باشد.

ساختار کلی پاور بانک Xiaomi
ساختار کلی پاور بانک

 

بخش های اصلی Power Bank:

  • باتری مهمترین بخش قابل بحث و تاثیر گذار بر ارزش و قیمت Power Bank است. دو نوع باتری متعارف در این وسایل الکترونیکی شامل Lithium ion Battery و Lithium Polymer Battery که هر یک از مزایا و معایب خاص خود برخوردار هستند از طرفی استاندارد و تعاریف مشخصی برای یک شارژر سیار گوشی موبایل در نظر گرفته شده است.
  • درگاه (Ports) بر اساس طراحی دارای تنوع و تعداد متفاوتی در هر مدل است که حداقل شامل یک درگاه ورودی جهت شارژ خود شارژر سیار و یک پورت خروجی (USB) جهت Charge  سایر وسایل همچون تلفن همراه Mobile Phones  می باشد.
  • درگاه شارژر و دکمه نیز همان طور که از نامشان مشخص است جهت اتصال به سایر وسایل و شروع شارژ می باشد
  • نمایشگر میزان شارژ برای مشخص کردن باقی مانده انرژی الکتریکی داخل پاور بانک که ممکن است بصورت نمایشگر دیجیتال و یا چند چراغ ال ای دی باشد

استاندارد ها، کیفیت و آپشن های Xiaomi Power Banks

ویژگی ها و برتری های پاوربانک شیائومی شامل موارد زیر می شوند:

  • قابلیت قطع جریان الکتریسیته در زمان شارژ شدن باتری داخلی Power Bank در صورت ایجاد حرارت بیش حدود معمول و تعریف شده برای مدار الکترونیکی و یا قطع جریان پس از شارژ کامل وسیله الکترونیکی توسط پاور بانک.
  • وجود محفظه باتری ایمن و مقاوم در برابر حرارت و نشت مواد شیمیائی منبع انرژی به بیرون Mi Power Bank .
  • طول عمر بالای باتری داخلی جهت شارژ و دشارژ مکرر طبق دستورالعمل تولید کننده.
  • ضد نفوذ رطوبت و خاک به داخل بخش الکترونیکی و مدار شارژ پاور بانک.
  • مقاوم در برابر ضربه تا حد متوسط و محافظت از باتری لیتیوم داخلی، زیرا باتری های لیتیوم نسبت به ضربه بسیار حساس بوده و علاوه بر کاهش شدید طول عمر احتمال اشتعال در زمان ضربه نیز در آن ها وجود دارد.
  • تحمل فشار تا حد معمول و استفاده های روزمره با استفاده از کیس های یک یا چند جداره تا از اجزا داخلی پاور بانک محافظت گردد.
  • استفاده از باتری های لیتیوم یون و یا لیتیوم پلیمر (Lipo Battery) که از استاندارد های یک پاور بانک با کیفیت می باشد.
  • وجود یک یا چند درگاه خروجی به منظور شارژ همزمان چند Device.
  • امکان شارژ سریع برای گوشی های موبایل مجهز به فن آوری Fast Charge که در برخی مدل های Mi Power Banks وجود دارد.
  • امکانات جانبی و آپشن هایی همچون چراغ قوه پر نور و کم مصرف LED که با توجه به مدل شارژر همراه ممکن است در آن لحاظ شده باشد.
  • قطع جریان الکتریسیته در صورت بروز اتصال کوتاه در مدار داخلی و یا وسیله در حال شارژ به منظور حفظ ایمنی از جمله Safety Standards  های پر کاربرد در محصولات شیائومی می باشد.
  • تناسب خوب و ایده آل ظرفیت واقعی به حجم کلی پاور بانک در محصولات شیائومی بسیار مطلوب است. چراکه ابعاد کلی شارژر های اصلی Mi به نسبت ظرفیت باتری داخلی بر خلاف محصولات بی کیفیت نسبتا کوچک و دارای راندمان بالا می باشد.
استاندارد ها، کیفیت و آپشن های Xiaomi Power Banks
استاندارد ها، کیفیت و آپشن های Xiaomi Power Banks

 

 

فروشگاه کالا 100 عرضه کننده گجت های هوشمند و انواع پاور بانک

شما هم ممکن است بپسندید