ماشین کنترلی آفرود

ماشین کنترلی آفرود / Off-Road RC Car به سبکی از ماشین های اسباب بازی هدایت پذیر از راه دور گفته می شود که دارای طراحی ویژه حرکت در مسیر های ناهموار و خارج از جاده صاف می باشند.

خرید ماشین کنترلی آفرود، ماشین آرسی آفرود، ماشین کنترلی حرفه ای آفرود از عبارات مرتبط با این کالا است.

مشخصات ماشین کنترلی آفرود

در نگاه اول ماشین های رادیو کنترلی آفرود  دارای چرخ های بزرگ تر و ارتفاع کف بالا تری از سطح زمین به نسبت مدل های آنرود و معمولی می باشند که می توان موارد فوق را به عنوان بارز ترین وجه تمایز با نمونه های آنرود دانست.

مشخصات ماشین کنترلی آفرود
مشخصات ماشین کنترلی آفرود

 

از نظر فنی و ظاهری مشخصات ماشین کنترلی آفرود به شرح زیر می باشد:

  • شاسی مقاوم و دارای ضربه پذیری بالا جهت تحمل فشار های وارده از سمت زمین و برخورد با سطوح سفت که در برخی موارد آلیاژ فلز و یا رزین پلاسیک بسیار مقاوم است.
  • ارتفاع زیر ماشین آرسی با زمین که بیشتر از حالت معمول و به تناسب ابعاد ماشین کنترلی دارای ارتفاع بالایی می باشد و به منظور عدم برخورد سنگ و موانع با زیر ماشین همچنین دامنه حرکت بیشتر کمک فنر تاثیر گذار است.
  • چرخ ماشین کنترلی آفرود که بزرگ و دارای چسبندگی بالا به منظور گذر از موانع و حفظ اصطکاک بیشتر دارای طراحی خاص ویژه ماشین ارسی آفرود است.
  • جعبه دنده (Off-road Gearbox For RC Car) با ضریب دنده تخصصی قدرتی و در مواردی دارای دو دنده یا بیشتر (مثلا Traxxas TRX-4) و جنس فلز مناسب برای انتقال و تبدیل نیروی موتور به گشتاور مناسب برای چرخ ها و پیمودن بهتر سطوح نا هموار و مسیر های سخت.
  • سیستم تعلیق با دامنه حرکتی بالا و چند برابر ماشین های اسباب بازی معمولی با خاصیت دمپینگ در مدل های حرفه ای که امکان پرش های بلند و تحمل ضربات بسیار شدید را مهیا می سازد.
  • موتور الکتریکی و یا سوختی با گشتاور بالا برای تامین انرژی مورد نیاز برای حرکت روان در فشار های بالا.
  • طراحی ظاهری و شبیه به مدل های واقعی و تعریف شده دنیای خودرو سازی مانند سبک جیپ و مدل های باگی با گلگیر های متفاوت و فاصله زیاد شلگیر ها از چرخ.

 

انواع ماشین کنترلی آفرود

دسته بندی ماشین های رادیو کنترلی حرفه ای ویژه مسیر های نا هموار و آفرود شامل زیر مجموعه هایی می باشد که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

  • ماشین کنترلی باگی

    نوعی Off-road RC Car است که برای مسیر های خاکی با قابلیت استفاده در مسیر های هموار طراحی شده است و امکان گذر از پیچ ها با میانگین سرعت بالاتر از برخی مدل های آفرود را دارد. در بسیاری از مدل های محور عقب (2WD) است. این سبک با پیشرانه های متنوع سوختی بنزینی و نیترو همچنین الکتریکی براش و براشلس عرضه می گردد.

  • ماشین کنترلی تراک 

    که شبیه خودرو های واقعی شاسی بلند 4 درب و یا دو درب همچون نیسان پاترول، تویوتا لندکروز می باشد و از سطح ارتفاع کف همچنین سایز چرخ متعادلی نسبت به ابعاد کلی آرسی کار برخوردار است و بیشتر بصورت چهار چرخ متحرک (4WD) و در مقیاس های مختلفی با پیشرانه های سوختی و الکتریکی تولید می گردد.

  • ماشین کنترلی مانستر تراک

    دارای طراحی بسیار شبیه به Truck Off-road RC Car است ولی با این تفاوت که برخی اجزا تشکیل دهنده ظاهری دارای نسبت بزرگتر از حالت معمول می باشد مانند چرخ های بزرگ تر و فاصله کف بیشتر تا زمین نسبت به مدل های معمولی آفرود و تراک های معمولی.

  • ماشین آرسی تراگی

    که در تعریف های مختلف دارای تشبیه های متعددی است دارای خصوصیاتی بین تراک و باگی می باشد به این ترتیب که امکان استفاده در مسیر های آفرود با موانع و جامپ را بیشتر از باگی و کمتر از تراک دارد و از بایت طراحی نیز از چرخ های بزرگتری نسبت به باگی برخورد دار می باشد.

  • ماشین کنترلی شورت کورس

    که سبکی اقتباس شده از مدل واقعی خودرو مسابقه Short Course Truck  می باشد که دارای اتاق مسقف با دو درب و بخش بار پشتی شبیه وانت جهت نصب یک یا دو عدد چرخ زاپاس ویژه مسابقات صحرانوردی می باشد.

  • ماشین کنترلی صخره نورد

    Crawler RC Car  یکی از پر طرفدار ترین مدل های Off-road RC Car می باشد و دارای مشخصات تخصصی سیستم تعلیق و انتقال نیرو با دور پائین و گشتاور بالا است. اغلب دارای دیفرانسیل فلزی و سیستم تعلیق وابسته همچنین منبع انرژی الکتریکی با موتور براش می باشند.

  • ماشین آرسی استادیوم تراک

    نوع دیگری از آرسی کار بوده که دارای شباهت زیادی به تراگی و از سبک های معرفی شده توسط برخی برند های معروف مانند TRAXXAS مدل مشهور Rustler RC Car  می باشد. و با دو سیستم انتقال نیروی دو چرخ متحرک و چهار چرخ متحرک در دسترس است.

معرفی انواع ماشین کنترلی آفرود Offroad RC Car
انواع ماشین کنترلی آفرود

 

خرید ماشین کنترلی آفرود

انتخاب صحیح و دقیق یک ماشین آرسی آفرود مطابق با نیاز کاربر یکی از دغدغه های اصلی علاقه مندان مبتدی در خصوص تهیه ماشین کنترلی می باشد. لذا فروشگاه کالا100 همواره در تلاش است بصورت آنلاین و یا حضوری در جهت معرفی و مشاوره ماشین های رادیو کنترلی حرفه ای به مشتریان عزیز اقدام نماید.

در صورت نیاز به مشاوره خرید ماشین کنترلی آفرود می توانید از طریق شماره ویژه پیام رسان توسط اپلیکیشن های رایج تلفن همراه و پیام رسان و یا بخش دایرکت پیج اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

شما هم ممکن است بپسندید