تماس فوری با پشتیبانی و مشاوره خرید از طریق اینستاگرام
گرم شدن بیش از حد انجین موتورسیکلت و خودرو از رایج ترین مشکلات و دغدغه های مالکین وسایل نقله خصوصا در فصل تابستان یا استفاده در شرایط پر فشار یا حتی استفاده عادی می باشد که ممکن است تحت تاثیر خرابی و مشکلی در سیستم خنک کاری پیشرانه وسیله نقلیه بوجود آمده باشد.
بخش های مربوط به گرم شدن موتور ماشین و موتورسیکلت
- رادیاتور
- گرفتگی لوله و مسیر های عبور مابع
- نشتی رادیاتور
- شل و خراب بودن بست های رادیاتور
- خرابی درب رادیاتور
- سوراخ بودن شیلنگ و جنت های رادیاتور
- پمپ آب
- صدمه به پره داخلی پمپ
- نشت آب از جداره یا بدنه پمپ
- خرابی فیبر یا فنر
- ترموستات
- در صورت سوراخ شدن ترموستات در نمونه های گازی
- از تنظیم خارج شدن ترموستات و تاخیر در باز شدن آن
- اگزوز
- خم شدن بخشی از لوله اگزوز و مسیر خروج گاز های سوخته
- گرفتگی انباره اگزوز
- اضافه کردن موانعی در مسیر اگزوز و یا تغییرات غیر استاندارد
- مایع سیستم خنک کاری
- عدم وجود مایع مناسب با تبادل دمایی مطلوب
- تبخیر مایع خنک کننده در رادیاتور
- زمان جرقه زنی
- عدم تنظیم صحیح و مناسب زمان جرقه زنی و احتراق (زود سوزی)
- فیلر سوپاپ
- تنظیم نبودن فیلر سوپاپ ها (سفت بودن فیلر می تواند بر گرم شدن دمای موتور تاثیر گذار باشد)
- واشر سر سیلندر
- سوختن و یا ضعیف شدن واشر سر سیلندر باعث انتقال حرارت اشتعال گاز در سر سیلندر به مایع خنک کننده می شود.
- شل بودن پیچ های سر سیلندر
- نسبت هوا به سوخت
- عدم تناسب صحیح نسبت هوا به سوخت که شامل خام سوزی و یا افزایش نسبت بنزین به هوا می باشد.
- ترمز
- در صورت تنظیم نبودن ترمز و یا تماس لنت با سیستم کاهش سرعت باعث افزایش مصرف سوخت و بالا رفتن دمای موتور می گردد
ویدئو جالب در مورد معرفی برند های ایتالیایی موتورسیکلت