مرداد.16

عوامل گرم شدن بیش از حد موتور | Car Temperature Gauge High

عوامل گرم شدن بیش از حد موتور

گرم شدن بیش از حد انجین موتورسیکلت و خودرو از رایج ترین مشکلات و دغدغه های مالکین وسایل نقله خصوصا در فصل تابستان یا استفاده در شرایط پر فشار یا حتی استفاده عادی می باشد که ممکن است تحت تاثیر خرابی و مشکلی در سیستم خنک کاری پیشرانه وسیله نقلیه بوجود آمده باشد.

بخش های مربوط به گرم شدن موتور ماشین و موتورسیکلت

  1. رادیاتور 
    1. گرفتگی لوله و مسیر های عبور مابع
    2. نشتی رادیاتور
    3. شل و خراب بودن بست های رادیاتور
    4. خرابی درب رادیاتور
    5. سوراخ بودن شیلنگ و جنت های رادیاتور
  2. پمپ آب
    1. صدمه به پره داخلی پمپ
    2. نشت آب از جداره یا بدنه پمپ
    3. خرابی فیبر یا فنر
  3. ترموستات
    1. در صورت سوراخ شدن ترموستات در نمونه های گازی
    2. از تنظیم خارج شدن ترموستات و تاخیر در باز شدن آن
  4. اگزوز
    1. خم شدن بخشی از لوله اگزوز و مسیر خروج گاز های سوخته
    2. گرفتگی انباره اگزوز
    3. اضافه کردن موانعی در مسیر اگزوز و یا تغییرات غیر استاندارد
  5. مایع سیستم خنک کاری
    1. عدم وجود مایع مناسب با تبادل دمایی مطلوب
    2. تبخیر مایع خنک کننده در رادیاتور
  6. زمان جرقه زنی
    1. عدم تنظیم صحیح و مناسب زمان جرقه زنی و احتراق (زود سوزی)
  7. فیلر سوپاپ
    1. تنظیم نبودن فیلر سوپاپ ها (سفت بودن فیلر می تواند بر گرم شدن دمای موتور تاثیر گذار باشد)
  8. واشر سر سیلندر
    1. سوختن و یا ضعیف شدن واشر سر سیلندر باعث انتقال حرارت اشتعال گاز در سر سیلندر به مایع خنک کننده می شود.
    2. شل بودن پیچ های سر سیلندر
  9. نسبت هوا به سوخت
    1. عدم تناسب صحیح نسبت هوا به سوخت که شامل خام سوزی و یا افزایش نسبت بنزین به هوا می باشد.
  10. ترمز
    1. در صورت تنظیم نبودن ترمز و یا تماس لنت با سیستم کاهش سرعت باعث افزایش مصرف سوخت و بالا رفتن دمای موتور می گردد

 


ویدئو جالب در مورد معرفی برند های ایتالیایی موتورسیکلت

موتورسیکلت های ایتالیایی در پیج اینستاگرام
موتورسیکلت های ایتالیایی در پیج اینستاگرام

شما هم ممکن است بپسندید