راهنمای خرید کلاه کاسکت

کلاه کاسکت به عنوان ضروری ترین بخش ایمنی و تجهیزات موتورسواری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. کلاه ایمنی موتورسواری دارای تنوع زیادی در بازار می باشد و خریدار جهت انتخاب صحیح کالا نیاز به دانش کافی از مدل ها و استاندارد ها در کنار هماهنگی و سازگاری Motorcycle Helmet مناسب با بودجه و نیاز خود دارد. کلاه کاسکت های متنوع از برند های زیادی با سطح قیمت و کیفیت های متفاوتی در دسترس می باشد که می توان با بررسی نمونه های موجود از انتخاب صحیح بهره مند شد.

 

نکات مهم هنگام خرید کلاه کاسکت

دارا بودن استاندارد های مهم: بخش مهمی از کیفیت و اعتماد به کلاه کاسکت بر اساس استاندارد های معتبر جهانی و اخذ آن توسط تولید کننده برای مدل مشخص کلاه ایمنی خود می باشد که یکی از ملاک های اندازه گیری تناسب قیمت به کیفیت پیش از تست کلاه می باشد. از مهمترین استاندارد های Motorcycle Helmets می توان به “DOT” / “ECE” / fmvss 218″ / “Snell” اشاره نمود.

 

کیفیت اجزا مختلف: هر کلاه ایمنی بسته به طراحی دارای بخش های مختلفی می باشد. سطح مقاوم و سخت رویی، پوشش پارچه ای و فومی داخلی که با روی سر در تماس است همچنین بند زیر چانه که وظیفه نگه داشتن کلاه کاسکت روی سر را دارد در تمام مدل ها مشترکا وجود داشته و باید از جنس خوب با کیفیت مطلوب برخوردار باشد. برای مثال قابلیت جذب رطوبت پارچه داخلی در زمان تعرق سر و همچنین قابلیت حرکت جریان هوا در ابر و یا فوم داخلی با امکان کنترل شدت عبور هوا در زمان مورد نیاز و با بند و قفل ایمن زیر چانه بخش مهم و قابل توجه در کیفیت کلاه موتور سواری است. در بسیاری مدل های کلاه کاسکت مانند مدل های فک متحرک توجه به استحکام لولای بخش متحرک و قفل باز بست آن همچنین چفت شدن خوب برای جلوگیری از نفوذ باد در سرعت های بالا حائز اهمیت می باشد. قابلیت ضد خط و خش و یا بخار روی تلق از نکات مهم و تاثیر گذار بر کیفیت و قیمت کلاه کاست است.

 

 

انتخاب سایز مناسب: یکی از اشتباهات رایج در زمان خرید کلاه کاسکت موتورسواری انتخاب اشتباه سایز کلاه ایمنی است. بسیاری بر این باورند که باید در زمان استفاده و بر سر گذاشتن کلاه راحتی سر موتور سوار ملاک باشد و کلاه ایمنی براحتی سر را در بر گیرد و خارج نمودن آن نیز بی هیچ فشاری انجام شود که این موضوع غلط است. یک کلاه ایمنی خوب در شرایط تعریف شده برای استفاده باید قدری با فشار بر سر قرار گرفته و هنگام استفاده در صورت لرزش و حرکت های سریع سر موتور سوار به هیچ عنوان دچار لقی نسبت به سر نگردد و کاملا فیت باشد زیرا در سرعت های بالا و یا ضربات وارده به بدن موتور سوار امکان تغییر محل و زاویه قرار گیری Helmet  نسبت به سر وی وجود دارد که این جابجایی و یا لرزش کلاه کاسکت بسیار خطرناک بوده و میتواند علاوه بر کاهش دید راکب موتور باعث عدم محافظت از سر در زمان تصادف و یا واژگونی موتورسیکلت گردد.

 

 

فروشگاه تجهیزات ایمنی موتورسواری کالا 100، عرضه کننده انواع کلاه کاسکت اصلی با قیمت نازل و بدون واسطه به مشتریان گرامی در تمام نقاط ایران


نویسنده و گرد آورده مطلب: Arash_Karma

شما هم ممکن است بپسندید